Powered By Blogger

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Υβριδικό με ήπιο τρόπο





Το 2011 η Audi θα παρουσιάσει τη νέα υβριδική πρότασή της: Το νέο Q5 κινείται τόσο ομαλά, που τα υβριδικά VW Touareg και Porsche Cayenne μοιάζουν... ημιτελή. Το μυστικό του είναι ο ολοκαίνουργιος πολύδισκος συμπλέκτης, ο οποίος συνδυάζει με εξαιρετική ομαλότητα το ηλεκτρικό μοτέρ με το 2λιτρο βενζινοκινητήρα.
Πέρα, όμως, από αυτήν την καινοτομία, το πρώτο υβριδικό ευρείας παραγωγής της Audi είναι μάλλον ταπεινό. Κάτω από το καπό δουλεύει ένας 4κύλινδρος TFSI κινητήρας απόδοσης 211 ίππων και από πίσω του εμπλέκεται παράλληλα ένας ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 45 ίππους και ροπή 211 Nm (21,5 χλγμ.). Τη μετάδοση αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Με συνολική ισχύ συστήματος 245 ίππους, το Full-Hybrid μοντέλο αναμένεται να πιάνει τα 100 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ. και η κατανάλωσή του να κυμαίνεται κάτω από τα 7 λίτρα. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,3 kWh μπορούν να εξασφαλίσουν μέχρι 3 χλμ. αμιγούς ηλεκτροκίνησης με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα, ενώ με το διακόπτη EV επεκτείνεται η απόσταση της διαδρομής με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Αυτό το Q5 κινείται όπως κάθε «παράλληλο» υβριδικό μοντέλο: Διαθέτει Stop & Start, ανάκτηση ενέργειας (απεικονίζεται μέσω μιας νέας ένδειξης δίπλα από το ταχύμετρο) και στο κατέβασμα σχέσης παρέχεται έξτρα ηλεκτρική ώθηση. Το νέο Q5 αναμένεται στα τέλη του 2011.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Audi Q5 Hybrid
Κινητήρας 4κύλινδρος τούρμπο, εμπρός • Κυβισμός 1.984 κ.εκ. • Ισχύς 211 ίπποι • Ροπή 350 Nm (35,7 χλγμ.) στις 1.500 σ.α.λ. • Ηλεκτροκινητήρας • 45 ίπποι • Ροπή 211 Nm (21,5 χλγμ.) • Συνολική ισχύς συστήματος 245 ίπποι • 8τάχυτο κιβώτιο Tiptronic • 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ. • Τελική ταχύτητα 222 χλμ./ώρα • Μέση εργοστασιακή κατανάλωση 6,9 λτ. αμόλυβδης/100 χλμ. • Ρύποι CO2 160 γρ./χλμ.
Τιμή: Περίπου 55.000 ευρώ (στη Γερμανία)

Τι μας άρεσε
Υβριδικό με 4κύλινδρο μοτέρ Η σωστή προσέγγιση για να μειωθεί η κατανάλωση στα SUV.

Τι δε μας άρεσε
Η βαριά κατασκευή Για να επιτευχθεί ουσιαστικά οικονομία, πρέπει το έργο του υβριδικού να είναι ευκολότερο.

Μας εξέπληξε...
Η ομαλότητα. Το ηλεκτρικό και το θερμικό μοτέρ συνεργάζονται απόλυτα ομαλά.

Συμπέρασμα
Το πρώτο υβριδικό ευρείας παραγωγής από την Audi πείθει συνολικά στην πρώτη του εξόρμηση. Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα και πολύδισκου συμπλέκτη, αντί μετατροπέα ροπής, εξασφαλίζει στην εταιρεία άλλη μία... πρόοδο μέσω της τεχνολογίας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου